Darmowe słodycze w kinach
W wielu miejscach rozdaje się różnego rodzaju darmowe upominki w celu promocji. Czasami są to jednorazowe akcje, trwające przez dzień czy tydzień, a czasami stałe działania. Podobną strategię obiera wiele kin, aby promować swoja działalność i przyciągać widzów na seanse. Niektóre kina do każdego biletu kinowego dołączają cukierek, który można spożyć w trakcie seansu. Jest to bardzo sprytna strategia, gdyż słodycze reklamowe są niedrogie, zwłaszcza zamawiane u producenta w hurtowej ilości. Ich działanie na klienta jest zaś ogromne. Przede wszystkim każdy konsument cieszy się, gdy dostaje coś za darmo, nawet gdy jest to taki drobiazg, jak cukierek wart zaledwie kilkadziesiąt groszy. Ponadto jedzenie słodyczy poprawia nam humor, dodaje energii, buduje pozytywne skojarzenia. Kiedy więc do biletu kinowego otrzymamy w prezencie krówki reklamowe, landrynki, czekoladki bądź inne łakocie, wówczas prawdopodobnie to kino zacznie nam się dobrze kojarzyć i niebawem do niego wrócimy. Rzecz jasna, czasami kina obierają jednak inną strategię. Niektóre z nich rozdają cukierki reklamowe jedynie w określone dni. Są to Walentynki, Dzień Dziecka, Mikołaj oraz inne święta, które sporo osób pragnie uczcić wyjściem do kina. Jeżeli zaś klienci mają do wyboru dwa kina, a w jednym z nich są rozdawane łakocie, wówczas na pewno właśnie to kino wybiorą. Oczywiście, można też wykorzystać promocyjne łakocie w inny sposób. Możliwe okazuje się wysłanie na główną ulicę miasta osób, które będą rozdawały cukierki czy krówki razem z ulotkami propagującymi działalność kina. W ten sposób być może osoby, które nie planowały w najbliższym czasie wybrać się do kina, zmienią zdanie i jednak pójdą. Częściowo może je do tego zachęcić interesujący program opisany na ulotce, a częściowo cukierek reklamowy. Jeżeli zaś kino wprowadzi zasadę, że rozdaje cukierki wszystkim klientom, którzy przyjdą do kina z takimi ulotkami, wówczas widzowie będą jeszcze chętniej odwiedzać kino. W dodatku kino będzie mogło użyć kilkukrotnie tych samych ulotek reklamowych. Jak zatem widać, istnieje bardzo wielu strategii promowania kina za pomocą reklamowych słodyczy. Można to również robić za pomocą innych upominków, jak długopisy, koszulki, kalendarze. Zwykle jednak słodycze okazują się najtańszym prezentem, a w dodatku mają największy wpływ na konsumentów. Dlatego też warto posiłkować się właśnie nimi, ilekroć postanawia się wypromować kino i zachęcić większa liczbę widzów, aby je odwiedzali. Na pewno warto wydać trochę pieniędzy na reklamę, gdyż to się zawsze opłaca i generuje zyski.